Una circular que passa pels refugis de l’Albera: El de Coll de Banyuls, el Refuge Tomy, el de la Tanyarede i el del Forn de Calç. Per a conèixer les dues realitats paisatgístiques del final del Pirineu, la dels 1000 m i la dels 300 m. 3 dies.
La ruta
Una circular que comencem a Sant Quirze de Colera, si no es disposa de cotxe s’hauria d’allargar un xic, sortint de Portbou i acabant a Colera o Llançà (el darrer dia quedaria moooolt-massa llarg)
Fem nit al refugi de Tomy (plantem la tenda al davant) i al del Forn de Calç. Dormir al Sallfort (Refuge Tomy), imprescindible per les vistes i la sortida de sol.
Els únics trams monòtons, la baixada a els Vilars si fa molta calor, i els 5 km de carretera del Coll de Banyuls, ambdues a l’última etapa.
No hi ha aigua des d’inici fins a 1 hora passat el Sallfort (2n dia). La resta es pot anar gestionant bé.
Fet a la inversa seria lleugerament més interessant, en tenir el mar de cara en el tram Puigneulós – Sallfort.