Bus a Oaxaca

1–2 minuts

Un recorregut fet dues vegades. Un sol en bicicleta. L’altre amb la Laura en autobús.

I no és bonic veure com tot i fer el “mateix” recorregut, els llocs comuns han estat ben pocs? Que diferent és moure’s en bicicleta o fer-ho en autobús.

En aquesta segona ocasió, deixem casa de l’Hatuey camí a Puebla capital, la ciutat d’Orizaba i el calorós Tuxtepec abans de dedicar quasi una setmana sencera a Oaxaca capital (amb escapada a Montalban). D’aquí anem a fer unes nits a Tlacolula per a visitar el mercat setmanal i els pobles del voltant (que viuen de l’artesania del tèxtil i la ceràmica) i les runes de Mitla, abans de baixar el pacífic: una setmana de platja a San Agustinillo. Un bus nocturn ens torna des de Puerto Escondido a Tepotzlan, on fem unes últimes nits amb l’Hatuey abans d’emprendre el vol de tornada a casa.

Aquesta part de Mèxic val la pena. Probablement hi tornaré. No m’importaria instal·lar-m’hi uns mesos. Ha estat un hivern molt complet i agradable a Mèxic.

Les fotos

A gfotos, el foto resum d’un hivern a Mèxic, una ruta en bici, una en bus i una escapada familiar a Honduras.

Apunts

  • Comal: planxa fang per a les tortillas (a partir de la massa de maiz, Maíz nixtamalizado)
  • Molcajete: ma de morter
  • Metate: pedra on moldre
  • Ciudad de México (zócalo, Museo Antropología, Museo Rufino Tamayo, Museo Arte moderno)
  • Tepotzlan Restaurant/Mezcaleria Las Calaquitas.
  • Puebla, Ollas de barro a Amozoc
  • Orizaba, Tuxtepec / Valle Nacional
  • Oaxaca (jardí etnobotanic, Museu de les cultures, centre de fotografia, centre de les arts San Agustín…), Runes de Monte Alban i Mitla
  • Tlocolua (Tianguis-mercat el Diumenge) / molins de cafè, xocolata i chiles.
  • Pobles artesans:
    • Fang vermell, San Marcos Tlapazola
    • Fang negre, San Bartolo Coyotepec
    • Tèxtils (tipus kilims) Teotitlan, Santa Ana
  • Acabem a la Platja a San Agustinillo (també podria haver estat la Laguna Chacahua)